Labels

donderdag 2 december 2010

Social media: daar heb ik geen tijd voor

Social media: daar heb ik geen tijd voor

Met dank aan Marvin de Reuver die precies weet te verwoorden waar ik al tijden mee in mijn hoofd loop.

Iedere verjaardag of kroegbezoek sta ik mezelf weer te verdedigen. Waarom ben ik zo actief bezig met de social media, wat heeft het me eigenlijk gebracht, wat kan ik anderen bieden. "Maar Daan, hoe vind je daar dan tijd voor? Ik heb echt geen zin om 's avonds nog eens achter die computer te duiken. En trouwens, ik heb echte vrienden en ik hoef niet van anderen te weten wanneer ze koffie drinken. Dat is toch hartstikke stom? En niet te vergeten, best wel een beetje sneu..."

Dan vertel ik enthousiast dat de Social Media, en dan met name Twitter en Linkedin, me kennis heeft laten maken met ontzettend actieve en leuke mensen in Zeeland en in de branche. Dat ik het WEL heel erg leuk vind om te zien waar andere mensen zich mee bezig houden. Dat ik op Twitter, continu mooie foto's van en quotes kan zien over Zeeland via #lovezeeland. Een prachtig initiatief van CornĂ© Wielemaker, waar trotse amateurambassadeurs hun prachtige provincie in de spotlights zetten. Dat ik dus elke dag weer lees en leer en geniet. En dat er daarnaast zelfs ook af en toe een biertje wordt gedronken met elkaar. Jaja, een echte, geen virtuele :-) En  dat er, als bonus, ook nog eens superinteressante links en vacatures voorbij komen. En nee, dat is dus niet sneu maar gewoon 2010. En daarnaast onderhoud ik ook nog eens contact met mijn "echte" vrienden. Heb het er maar druk mee ;-)

Dan zie je mensen langzaam toch enthousiast worden. Sommigen zetten een langzame stap op Hyves, Facebook, Linkedin en Twitter. Ze maken een account aan en gaan dan wachten wat er op hun afkomt. Ze weten vaak feilloos te vertellen wat ik heb gedaan of waar ik mee bezig ben maar posten zelf weinig tot, meestal, niks. En roepen dan dat het allemaal niks oplevert. Maar ja, Social Media vereist wel 2-richtingsverkeer. "Durf te delen" zoals Petra de Boevere zo mooi beschrijft in haar boek : Het meisje van de Slijterij.

En misschien is een Smartphone ook nog wel eens handig. Internet beperkt zich niet alleen tot je huiskamer. Maar kan tegewoordig ook op je telefoon en dus overal. Die telefoon kan ook uit trouwens. Elke seconde online zijn is heus niet nodig. Maar het is, naast nuttig, ook nog eens heel erg leuk.

Moet ik verder nog iemand overtuigen? Ik ben nou toch bezig... kom maar op!

3 opmerkingen: